تبلیغات
آموزش کسب و کار اینترنتی|کسب وکار اینترنتی - چه کنیم تا در کسب و کار اینترنتی شکست نخوریم؟




یکی از شایع‌ترین دلایل شکست کسب و کارهای اینترنتی ناتوانی در اقدام به موقع است. کارآفرینان نوپا ممکن است گرفتار «ترس از شکست»، «ترس از موفقیت» و یا «ناتوانی در تجزیه و تحلیل» شوند.

بروز شکست در کسب و کارهای مختلف مسئله عجیبی نبوده و کسب و کارهای آنلاین نیز ازمواجه با این سرنوشت در امان نیستند. کسب و کارهایی که بر منبای فعالیت در دنیای اینترنت شکل می‌گیرند با برخی چالش‌ها و موانع مشابه با همتایان آفلاین خود مواجه هستند که بازار بسیار رقابتی و تلاش برای جذب هر چه بیشتر مشتری از آن جمله‌اند.

به گزارش پول نیوز، امروزه شرکت‌های بیشتری از اینترنت به عنوان ابزاری برای هر چه بهتر دیده شدن و افزایش درآمد و سود خود استفاده می‌کنند و به عنوان مثال شبکه‌های اجتماعی در معرفی محصولات و بازاریابی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شده‌اند.

اما کسب و کارهای اینترنتی به دلایل مختلفی با شکست مواجه می‌شوند و اگر بررسی دقیقی درباره این دلایل داشته باشیم در می‌یابیم بسیاری از آن‌ها قابل پیشگیری هستند. در ادامه این مطلب برخی دلایل شکست کسب و کارهای آنلاین را به صورت مختصر بررسی می‌کنیم.

 

ناتوانی در تعیین اهداف

یکی از دلایل اصلی شکست کسب و کارهای اینترنتی به ناتوانی در تعیین اهداف باز می‌گردد. گفته می‌شود که حدود 95 درصد از مردم جهان اهداف مکتوبی برای خود نداشته و در نهایت نیز با شکست مواجه شده، در شرایطی که 5 درصد باقی‌مانده با تعهد به اجرای اهداف مکتوب خود در مسیر موفقیت گام برمی‌دارند.

بدون تعیین اهدافی مشخص، ادامه مسیر به ویژه در دنیای کسب و کار امروز تقریبا غیرممکن است. در اهداف تعریف شده، مسیر، چگونگی دستیابی و زمان تحقق آن‌ها مشخص شده است. در حقیقت، تعیین هدف این امکان را فراهم می‌کند تا تعریفی از موفقیت و اندازه‌گیری آن داشته باشید.

 

صبر اندک کارآفرینان

یکی دیگر از دلایل شکست کسب و کارهای اینترنتی که قابل پیشگیری نیز است با عدم پایبندی و صبر اندک کارآفرینان در ارتباط است.

اکثر افرادی که یک فرصت کسب و کار را انتخاب می‌کنند در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتایج دلخواه خود دست یابند.

اما زمانی که این مسئله محقق نمی‌شود شانس خود را در حوزه و فرصت دیگری آزمایش می‌کنند. صبر و پشتکار دو اصل کلیدی در موفقیت کسب و کار آنلاین بوده و با گذشت زمان می‌توانید آنچه را در نظر دارید کسب کنید.

 

انتخاب فرصت اشتباه

دلیل دیگر شکست کسب و کارهای آنلاین به انتخاب فرصت اشتباه باز می‌گردد. با توجه به این حقیقت که امروزه فرصت‌های کسب و کار بیشماری در دنیای اینترنت وجود دارند، انتخاب فرصت اشتباه چندان جای شگفتی ندارد.

اکثر کارآفرینان کسب و کار خود را بیشتر بر اساس فرصت‌هایی که ادعا می‌شود بیشترین بازدهی را دارند، آغاز می‌کنند بدون آنکه درک درستی از ابزار و ملزومات موفقیت در این مسیر داشته باشند.

پیش از آنکه پول و وقت خود را درگیر یک فرصت کسب و کار کنید، زمانی را به پژوهش در این زمینه اختصاص داده و بهترین فرصت با توجه به داشته‌هایتان انتخاب کنید.

 

فقدان پشتیبانی و آموزش لازم

یکی دیگر از دلایل شکست کسب و کارهای اینترنتی فقدان پشتیبانی و آموزش لازم است. بسیاری از کارآفرینان درباره آغاز فعالیتی جدید هیجان‌زده بوده و مولفه‌هایی کلیدی و مهم را نادیده می‌گیرند که در نهایت به شکست آن‌ها منجر می‌شود.

آغاز یک کسب و کار آنلاین بدون آموزش مداوم، ارتقا مهارت‌ها و پشتیبانی لازم، سرنوشت و چشم‌انداز روشنی ندارد. اگر از مهارت‌های لازم برخوردار نیستید با استخدام افراد خبره در زمینه‌های مختلف مانند بازاریابی می‌توانید رشد و موفقیت کسب و کار خود را تا حد زیادی تضمین کنید.

 

ناتوانی در اقدام به موقع

در پایان، یکی از شایع‌ترین دلایل شکست کسب و کارهای اینترنتی ناتوانی در اقدام به موقع است. کارآفرینان نوپا ممکن است گرفتار «ترس از موفقیت» و یا «ناتوانی در تجزیه و تحلیل» شوند.

ناتوانی در تجزیه و تحلیل زمانی رخ می‌دهد که کارآفرین معتقد است باید همه چیز را برای انجام هر چیزی بداند. بی‌تردید، دردنیای پیشرفته و گسترده امروز دیگر همانند گذشته نمی‌توان در چند حوزه مختلف به درجات عالی رسید.

به طور خلاصه، پیش از انتخاب فرصت کسب و کار آنلاین زمانی را برای پژوهش اختصاص داده و آگاهانه انتخاب کنید. مدل کسب و کار مناسب با توانایی‌هایی خود را انتخاب کنید که پاسخگوی نیازهایتان باشد. صبر و پشتکار را فراموش نکرده و خیلی زود با شکست‌های جزئی ناامید نشوید. به یاد داشته باشید که شما کارآفرین هستید و کسب و کار شخصی خود را اداره می‌کنید.




طبقه بندی: تبلیغات اینترنتی،  مدیری متمایز،  تجارت الکترونیکی BE،  بازاریابی موتور های جستجو،  بازاریابی اینترنتی،  فروشگاه آنلاین و اینترنتی،  ایمیل مارکتینگ،  اسرار کسب و کار - آموزش کسب و کار الکترونیکی و تجارت الکترونیک،  تبلیغات آویزان،  هوش تجاری (BI)، 
برچسب ها: کسب و کار اینترنتی، شکست، دلایل، آموزش کسب وکار الکترونیک، کارآفرینان،  

تاریخ : دوشنبه 24 اسفند 1394 | 09:08 ب.ظ | نویسنده : فرشته شیری | نظرات

  • paper | پارس خودرو | مای بی اف