تبلیغات
آموزش کسب و کار اینترنتی|کسب وکار اینترنتی - معرفی مدلهای رایج کسب و کار الکترونیکی
معرفی مدلهای رایج کسب و کار الکترونیکی 

آموزش کسب و کار الکترونیکی


در این مقاله از سری مقالات آموزش کسب و کار الکترونیکی به ارائه مطالبی در رابطه با معرفی مدلهای رایج کسب و کار الکترونیکی  می پردازیم.

زمانی که نام کسب و کار اینترنتی مطرح می شود غالب افراد به فروش اینترنتی فکر می کنند! موفقیت دیجی کالا سبب شده تا بسیاری از کاربران برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود به سراغ راه اندازی فروشگاه اینترنتی و فروش آنلاین بروند. در این مطلب می خواهم انواع مدلهای رایج کسب و کار اینترنتی را معرفی کنم تا بتوانید ضمن آشنایی با این مدلها، مدل کسب و کار اینترنتی خود را با شناخت، اطمینان و دقت بیشتری انتخاب نمایید.






در این مقاله از سری مقالات آموزش کسب و کار الکترونیکی به ارائه مطالبی در رابطه با معرفی مدلهای رایج کسب و کار الکترونیکی  می پردازیم.

زمانی که نام کسب و کار اینترنتی مطرح می شود غالب افراد به فروش اینترنتی فکر می کنند! موفقیت دیجی کالا سبب شده تا بسیاری از کاربران برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود به سراغ راه اندازی فروشگاه اینترنتی و فروش آنلاین بروند. در این مطلب می خواهم انواع مدلهای رایج کسب و کار اینترنتی را معرفی کنم تا بتوانید ضمن آشنایی با این مدلها، مدل کسب و کار اینترنتی خود را با شناخت، اطمینان و دقت بیشتری انتخاب نمایید.

۱-فروش مستقیم

در این مدل، کسب و کار شما مستقیماً به کاربر کالا یا خدمات می فروشند.در این مدل، شما عامل اصلی فروش هستید.

      فروش کالا : دیجی کالا، بامیلو، فینال،شیکسون

         فروش خدمات : شرکتهای طراحی سایت

۲-واسطه گری

در مدل واسطه گری، کسب و کار شما بین فروشنده ها و مشتریان واسطه شده و بدون آنکه خود، صاحب کالا یا خدمتی باشد امکان خرید و فروش را در سایت ایجاد می کند.

  واسطه فروش محصولات : ایسام، موزاندو، نت برگ، گوپاس، قیمت یاب

واسطه فروش خدمات : پونیشا، شبکه تبلیغات، کافه بازار


 آموزش کسب و کار الکترونیکی


۳-تولید محتوا

در مدل تولید محتوا سایتها باید به طور مستمر محتوا منتشر کنند.در واقع این مدل مخصوص وبسایتهاییست که محتواهای خود را رایگان در اختیار بازدیدکننده ها قرار می دهند (منظور از محتوا، مطالب متنی، تصویری و ویدیوییست ) .

نمونه سایتها با تولید محتوا توسط خود : برترینها، خبرآنلاین، دیجیاتو

نمونه سایتها با تولید محتوا توسط کاربران : آپارات، لنزور

۴-ارائه امکانات و خدمات آنلاین

برخی سایتها خدماتی را به طور رایگان ارائه می دهند که مورد نیاز کاربران می باشد اما بخشی از این  خدمات به عنوان گزینه های تکمیلی و اختیاری تنها با پرداخت مبلغ و خرید عضویت ویژه قابل استفاده می باشد.

    بازی آنلاین آسمان دژ،سیستم مدیریت پروژه تسکولو

۵-ارائه بستر مورد نیاز کاربر

کاربران اینترنت به طور مقطعی نیاز به بسترهایی دارند تا هدف خود را محقق کنند. در این 

آموزش کسب و کار الکترونیکی می توان این بسترها را فراهم کرد.به مثالهای زیر توجه کنید:

نیاز به بحث و تبادل نظر : انجمن گفت و گوی نود و هشتیا
     نیاز به برقراری ارتباط : شبکه اجتماعی کلوب
     نیاز به نوشتن مطالب در اینترنت : سرویس وبلاگدهی بلاگفا
      نیاز به انتشار آگهی تبلیغاتی : سایت دیوار
۶-آموزش مجازی

در این مدل می توان دوره های آموزشی و یا خدمات آموزشی را به صورت مجازی و آنلاین برگزار نمود.

  ای-سمینار(سمینارها و وبینارهای آنلاین)، وبیاد( بستر انتشار ویدیوهای آموزشی توسط افراد )، پارس ام بی ای ( دوره های مجازی )


آموزش کسب و کار الکترونیکی


۷- مدل چندگانه

در بسیاری از موارد می توان چند مدل کسب و کار اینترنتی را با هم ترکیب نمود.

          پونیشا : واسطه خدمات + ارائه امکانات ویژه

همکاری در فروش پایگان : فروش مستقیم کالا + ارائه بستر درآمدزایی کاربران

     فیس نما : بستر ارتباط اجتماعی + ارائه امکانات ویژه

این مدلها، سرتیتر مدلهای کسب و کار اینترنتی بوده که هر کدام را می توان به زیرشاخته های متعددی تقسیم نمود.اما گاهاً قرار دادن یک کسب و کار اینترنتی در یک زیرشاخته کار دشواری خواهد بود و حتی ممکن است کسب و کار اینترنتی شما آنچنان نوآورانه باشد و مدل جدیدی را ارائه کند که در هیچ کدام از این دسته بندیها نباشد.ختم کلام آنکه وقتی مدل کسب و کار شما مشخص باشد می توان مدلهای درآمدزایی کسب و کار اینترنتی را تعریف نمود؛ لذا برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی، ابتدا نوع خدمات و ارزشهای پیشنهادی سایتتان را مشخص کرده و سپس مدل درآمدزایی آن را تعریف نمایید.




طبقه بندی: آموزش کسب و کار اینترنتی|کسب و کار اینترنتی، آموزش کسب و کار مجازی، کسب و کار اینترنتی، Online jobs، Online job training، SEO، گوگل، سئو، تجارت الکترونیک، آموزش بازاریابی مجازی،،  اسرار موفقیت کسب و کار اینترنتی، موتور جست و جو، افزایش ترافیک سایت، شبکه های اجتماعی، الگوریتم جستجوی گوگل، تبادل لینک در سئو seo، ارتقای رتبه وب، SEO- سئو، گوگل،،  business،  آموزش کسب و کار اینترنتی , کسب و کار اینترنتی موفق , بازاریابی اینترنتی , بازاریابی شبکه های اجتماعی،  آموزش کسب و کار الکترونیک،  کسب و کار اینترنتی و تجارت الکترونیک،  کسب و کار اینترنتی، 
برچسب ها: آموزش کسب و کار الکترونیکی، مدل های درآمد زایی،  
دنبالک ها: آموزش کسب و کار اینترنتی|کسب وکار آنلاین،  

تاریخ : شنبه 21 فروردین 1395 | 06:57 ب.ظ | نویسنده : فرشته شیری | نظرات

  • paper | پارس خودرو | مای بی اف